Banány jsou dnes velmi chutným a také oblíbeným ovocem. Dávno pryč je doba, kdy byly nedostatkovým zbožím. A s jejich dostupností a oblíbeností přichází také možnost, jak pomocí nich držet dietu. Právě banánová dieta byla světu poprvé představena v roce 2008, a to v Japonsku. Zajímavostí je, že účel jejího zveřejnění bylo jak to, pomoci lidem zhubnout, tak i to, zvýšit v této zemi spotřebu banánů. A jelikož se výsledky dostavovaly, bylo jasné, že daný účel, o který se zasloužil Hitoshi Watanabe byl splněný.

V čem nám může banán pomoci?

Kromě toho, že jsou banány prospěšné pro naše zdraví z hlediska vitamínů a dalších látek, obsahují také něco, co má vliv přímo na naše hubnutí. A právě proto může být banánová dieta účinná. V první řadě je to škrob, který podobně jako v případě brambor dokáže navodit větší pocit sytosti, protože na sebe dokáže navázat vodu. Kromě toho má ale jednu další důležitou vlastnost, a to takovou, že dokáže blokovat některé typy sacharidů. To samozřejmě vede k tomu, že se neukládají v našem těle, a tím tukové zásoby nerostou. Naopak díky rychlejšímu metabolismu se tukové zásoby mnohem rychleji odbourávají.

Jak s banánovou dietou začít?

Velkou výhodou banánové diety je rozhodně to, že je extrémně jednoduchá. Samotný zakladatel ji totiž koncipoval tak, že je základem právě syrový banán. Ten by měl být nezbytností již každé ráno, kdy by se měl zapít sklenicí čisté vody o pokojové teplotě. Důvody toho jsou samozřejmě jasné. Není to jenom zmíněný škrob, ale také to, že banán dokáže hned ráno nastartovat náš metabolismus. To samozřejmě vede k tomu, že se hned od rána začnou mnohem rychleji spalovat tokové zásoby. Voda o pokojové teplotě navíc dokáže pomoci mnohem lepšímu trávení.

Jak se stravovat během dne?

Základem je samozřejmě opět banán, který lze ale kombinovat i s jiným ovocem, nebo zeleninou. Podobně je tomu i v případě dalších jídel, která mohou být doslova jakákoliv. Tedy abychom byli konkrétní, je třeba dodržet hned několik zásad. Jídla by neměly být velké porce, mělo by být kvalitní a připraveno se zásadami zdravého vaření. Jaké by to následně mělo být, to může napovědět potravinová pyramida, která těm, pro které se banánová dieta stále cestou k dokonalé postavě, dokáže pomoci vybrat to správné.

Je dán také pevnější denní režim

Stejně jako řada dalších diet, i tato má také svůj jasně daný denní režim. Ten však není tolik tvrdý jako v případě jiných možností, ale přesto nějaké zásady má. Tou hlavní je poté čas, kdy je třeba sníst poslední jídlo. Nejpozději to má být ve 20:00. Pozdější stravování totiž může vést k zažívacím problémům nebo i k tomu, že tělo nedokáže veškeré jídlo dostatečně strávit.

S daným posledním jídlem souvisí i to, že by nemělo být nijak výrazné. Doporučuje se opět ovoce, ideálně tedy banán, který může být doplněný i něčím jiným. Perfektním příkladem je potom ovocný salát. A stejně jako během celého dne, i v případě večeře by se člověk rozhodně neměl přecpávat. Další denní povinností je poté příjem tekutin, a to vody při pokojové teplotě. Ten by měl být minimálně v doporučených denních dávkách, ale sám tvůrce doporučuje pro zlepšení účinků dávku vody zvýšit.

Dietu lze držet dlouhodoběji

Jelikož se přímo nejedná o jednotvárnou dietu, ale je možné jíst i běžnou pestrou stravu, dá se banánová dieta považovat za dlouhodobější redukční program, který je možno dodržovat i několik týdnů, dokud váha neklesne na požadovanou úroveň. S tím souvisí i to, že u diety se neobjevují téměř žádné vedlejší účinky.