Ořechy by měly být jednou ze složek vašeho jídelníčku. A to především pro svůj obsah látek, které jsou prospěšné lidskému zdraví. Každý druh může mít jiné pozitivní účinky a tak se hezky popořadě podíváme na to, co nesmí ve vašem jídelníčku chybět.

Vlašské ořechy

Jasná klasika v široké škále těchto plodů. Pokud máme zmínit hlavní pozitiva, tak nesmíme opomenout ochranu těla před buněčným poškozením, stejně jako eliminaci předčasného stárnutí. Dále mají vlašské ořechy vliv i na prevenci před chorobami srdce, stejně jako jsou dobrou prevencí rakoviny, nebo také celé řady různých zánětů.

Lískové ořechy

I ty jsou na tuzemském jídelníčku poměrně jasnou klasikou. Hlavním jejich unikátem je rozhodně podíl mononasycených tuků. Ty mají unikátní vliv na pozitivní ovlivňování obsahu látek, které jsou součástí lidské krve. O jaké látky se jedná? Primárně je to:

  • LDL
  • Cholesterol
  • Cukr

Pekanové ořechy

Jejich složení je velmi podobné těm lískovým, čemuž následně odpovídají také celková pozitiva. I ta jsou spojena hlavně s tím, že díky nim snižujete množství různých nežádoucích látek ve vaší lidské krvi.

Para ořechy

I když jde o celkem exotický druh ořechu, neznamená to, že by u nás nebyly k dostání. A proč je konzumovat, pokud nám záleží na našem zdraví? Primárně je to díky obsahu selenu. Ten dokáže velmi dobře pomáhat, a to i preventivně při rakovině. Stejně tak ale dokážou dobře bojovat i při celé řadě jiných zákeřných nemocí.

Kešu ořechy

Když se podíváme na složení těchto ořechů, rozhodně zaujmou hned tři prvky, které jsou základem. O jaké se jedná? Je to železo, stejně jako se jedná o zinek a v neposlední řadě se jedná také o hořčík. To vše dohromady je jistotou, že při pravidelné konzumaci můžete zlepšit svou imunitu, dokážete také podpořit svou paměť, a ženy ocení hlavně to, že dokážou výrazně zpomalit procesy stárnutí.