Zdraví máme každý jenom jedno. Bohužel místo toho, abychom jej aktivně bránili a snažili se jej za každou cenu udržet, snažíme se mu jako společnost spíše podkopávat nohy. Pravda je taková, že se mezi námi dnes vyskytuje jen určité procento lidí, kterým není stav jejich organismu lhostejný a snaží se pravidelně uspokojovat jeho potřeby. Tím spíš, co se stravy týče.

Dnešní doba plná fast foodů a stresu ke změně příliš nepomáhá a tak nezbývá nic jiného, než aby si každý z nás sáhl do svědomí a poctivě si řekl, zda by skutečně nešlo dělat přece jen trochu víc. Ruku na srdce, zdravější životní styl není nic nedosažitelného. Stačí pouze chtít.

Čím můžete už dnes přispět ke svému zdravějšímu životnímu stylu?

  • více konzumovat ovoce a zeleninu
  • omezit smažená jídla
  • vyměnit ježdění výtahem za schody a automobil za chůzi
  • začít se věnovat nějakému sportu
  • přestat s kouřením a omezit konzumaci alkoholických nápojů
  • zapojit různé doplňky stravy
  • méně se stresovat a dopřát si pravidelný, vydatný spánek

Zdá se to jako ohrané klišé, ale ovoce a zeleniny v jídelníčku rozhodně neměli chybět. A sníst jeden pomeranč s jednou mrkví denně přece ještě nikoho nezabilo, nebo ano? Zkuste to a určitě se za pár dnů budete cítit mnohem lépe a povzbuzeně do dalších kroků.

Smažená jídla sice chutnají opravdu skvěle, ale organismus by vás za ně rozhodně nepochválil. Navíc se do našich jídelníčků dostávají v poměrně značné míře, což je samozřejmě ještě horší. Snažte se proto omezit množství smažených jídel na opravdové minimum.

Stroje za nás dnes dělají podstatnou část práce. Automobilem jezdí mnoho lidí i skutečně krátké vzdálenosti, jen aby nemuseli po svých. To samé platí i o využívání výtahu. Pár kroků za den byste ale rozhodně dokázali zvládnout. Každý člověk by měl denně nachodit alespoň 2 km, takže si stáhněte aplikaci do mobilu a pokuste se tuto normu v průběhu dalších dní začít plnit.

Sportovní aktivity mohou být buď individuální nebo kolektivní. Záleží jen na vás, kterou z těchto skupin preferujete a hlavně na kterou z nich si dokážete najít dostatek volného času. Rozhodně se ale vyplatí sportem utužit své zdraví, navíc vás to jistě začne postupem času i náramně bavit.

Kouření a konzumace alkohol se v Česku považuje za absolutní rutinu běžného týdne. Skutečně to tak ale musí být? Nešlo by začít kouření postupně omezovat a pak s ním přestat úplně? A alkohol nepopíjet každý druhý den, ale jen příležitostně? Dejte si místo něj raději acidofit rozpustný ve vodě. Vezměte si navíc, kolik peněz byste tím dokázali ušetřit. Nehledě o nezměrných účincích na vaše zdraví.

Pokud plánujete začít postupně, může se stát prvním krokem na vašem seznamu začátek s konzumací doplňků stravy. Například takový L lyzín má příznivý vliv na obranyschopnost organismu a podporu imunitní systém.

Vaše tělo vám postupem času za vše jistě poděkuje.