Různé druhy semen je dobré do jídla přidávat pravidelně. Proč? Zajímavě ho obohatí po chuťové stránce a zároveň mohou vašemu tělu zajistit příjem důležitých látek. Jednou z možností, kterou doporučíme vyzkoušet, jsou dýňová semínka. Proč?

Důležité vitamíny a minerály

Toto je první důvod, proč dýňová semínka do stravy přidávat. Jsou totiž bohaté na celou řadu vitamínů, stejně jako celou řadu minerálů. Výčet je opravdu bohatý a tak se podíváme hlavně na to, co za to opravdu stojí. Jedná se primárně o vitamíny A, B a také C. dále nelze opomíjet ani vápník, hořčík, draslík, sodík, ale i zinek nebo mangan.

Zaujmou i kyseliny

Že jsou pro tělo nezbytné? Pokud se jedná o kyseliny správné, tak skutečně ano. Máme na mysli hned dvě, které dýňová semínka obsahují v celkem výrazném zastoupení. O jaké jde:

  • Omega 3
  • Omega 6

Jedná se o takzvané nenasycené kyseliny, které jsou pro tělo ze zdravotního hlediska velmi důležité. Nyní již víte, odkud je lze snadno čerpat.

Co dýňová semena dokážou?

Hlavní výčet prospěšných látek je za námi. Nyní se podívejme i na to, co všechno dýňová semena v lidském organismu dokážou. Pokud jde o prevenci, tak dokážou snižovat riziko výskytu rakoviny, stejně jako mají i protizánětlivé účinky, čímž brání výskytu některých nemocí. Také jsou považovány jako velmi dobrá prevence, pokud jde o rizika kardiovaskulárních onemocnění.

Dále dokážou lidské zdraví pozitivně ovlivňovat třeba i tím způsobem, že aktivně snižují krevní tlak, nebo snižují i cholesterol. Semínka mají i detoxikační účinky, čímž z těla odstraňují třeba nežádoucí volné radikály. Jejich složení nahrává také lepšímu trávení a podpoře pravidelného vyprazdňování.

Opomíjet však nelze ani vliv na vaši psychiku. Podporují bezproblémové fungování vašeho nervového systému a tak jsou často označovány jako jedinečné přírodní antidepresivum.