Správné hubnutí je založeno především na změně jídelníčku. Když se podíváme na to, jak by měl vypadat ten ideální, je třeba dodržet tři hlavní věci. Jaké to jsou?

  • Menší porce několikrát denně
  • Vyváženost a pestrost
  • Eliminace nezdravých věcí

Mezi to nezdravé nepatří jenom sůl, nebo tuk. Patří sem také fruktóza. I na ni je dobré dát si při hubnutí pozor. Proč? A jak ji ze svého jídelníčku vyloučit? Zde jsou všechny důležité informace.

Kde se fruktóza bere?

Nejprve je nutné podívat se na to, kde je vlastně obsažena fruktóza. Základním zdrojem jsou ovoce, jelikož je součástí sacharidů, které se v těchto potravinách nacházejí. Není však důvod příjem ovoce výrazně omezit. To proto, že při střídmé konzumaci není zase až takový problém. Mnohem více fruktózy totiž obsahují různé sladké produkty. Jsou to hlavně slazené džusy nebo limonády. Zde je fruktóza použita jako levná náhrada cukru. Zde je využíván takzvaný glukózo-fruktózový sirup, který je vyráběn z kukuřičného škrobu.

Proč fruktóza při hubnutí škodí?

Už víme, kde se bere. Nyní se podívejme i na to, proč tělu tolik škodí a proč je při dietě takovým nepřítelem. Důvod je spojený s využitím fruktózy v lidském těle. S ohledem na klasické trávicí procesy dochází k tomu, že právě fruktóza se mění na tukové zásoby až ze čtyřiceti procent v rámci celkové konzumace. Když to porovnáme s glukózou, tak z té se uloží zhruba jenom 5 procent. Je tedy jasné, že eliminace tukových zásob je při nadměrné konzumaci fruktózy doslova nemožná.

Jak správně jíst?

Jak již bylo zmíněno, vyhýbejte se různým slazeným nápojům, i sladkým polotovarům, které obsahují glukózo-fruktózový sirup. Dále dbejte na to, abyste v případě slazení používali spíše přírodní formy. Osvědčená je třeba stévie. A jak je to s ovocem? Zařazujte ho do jídelníčku v menších dávkách a není důvod k obavám.