Základem pro rychlé a správné hubnutí je rozhodně rychlý metabolismus. Pokud ho právě takový máme, můžeme se těšit z toho, že naše tělo spaluje tuk skutečně rychle, a to bez našeho většího přičinění. Samozřejmě zrychlit ho můžeme různými způsoby, a jedním z nich je i 13 denní dieta na zrychlení metabolismu. Jedná se o speciálně koncipovaný program, který dokáže metabolismus našeho těla „přeprogramovat“, a tedy zrychlit. Na základě toho můžeme po ukončení tohoto procesu jíst téměř cokoliv, a to bez výrazných následků na naší postavě.

Daný režim je velmi přísný a pevně daný

Samotný proces této diety je dán pevně danými a předepsanými jídly, které nás po celých 13 dní budou čekat. Základem jsou kalorie, kdy je energetický příjem držený na velmi nízké úrovni. Zajímavou charakteristiku má však 13 denní dieta na zrychlení metabolismu i z hlediska kombinace některých jídel. Zatímco někdy jíme standardní jídla, jindy máme pouze jedno, které je doplněno pouze polévkou. Zajímavým jídlem v celé dietě je poté i snídaně, která zahrnuje výhradně čaj oslazený jednou kostkou cukru. Žádná pevná strava během snídaně není.

Důležité jsou bílkoviny

Jak již bylo nastíněno, daná dieta je koncipována tak, aby dodávala tělu pouze minimální množství kalorií. Spolu s tím je však zaměřena také na to, aby tělo mělo dostatečné množství bílkovin. Ty jsou samozřejmě přijímány například z bílého masa, vajec, ale také ryb. Co je naopak téměř zapovězeno, to jsou mléčné výrobky, pečivo, a paradoxně také ovoce. Přesto ale dieta přináší velmi dobré výsledky, a to nejenom takové, že díky ní dokážeme během celého třináctidenního režimu zhubnout až 4 kilogramy, ale hlavně takové, že skutečně docílíme úpravy metabolismu. Po této dietě totiž můžeme bez starosti konzumovat pokrmy v standardním režimu, a přesto se nemusíme bát výrazné tvorby tukových zásob.

Důležitá je vůle vydržet

Oproti mnohým dlouhodobějším dietám tak 13 denní dieta na zrychlení metabolismu jasně ukazuje, že je poměrně náročná. A to jak pro menší porce, tak pro zmíněné kombinace jídel. Jeden den se sice můžeme těšit z vyššího příjmu energii, ale další den je tento příjem minimální. Pro náš metabolismus a jeho zrychlení je to však ta nejlepší stimulace. Na druhou stranu je třeba dodat i to, že se mohou objevovat pocity hladu, nebo i několik drobnějších vedlejších účinků. Samozřejmě vzhledem ke skladbě jídel je třeba mít na paměti i to, že bychom dietu neměli držet déle než oněch 13 dní, jelikož poté mohou tělu chybět některé důležité živiny – jako třeba sacharidy, nebo vitamíny z ovoce.

Doporučuje se také cvičení a dostatek tekutin

Co jde s každou dietou ruku v ruce, a ani tato není žádnou výjimkou, to je dostatek tekutin, které pomáhají tělo pročistit, a zároveň mohou navodit i pocit sytosti. V tomto směru není lepší volba, než běžná voda. Ta je samozřejmě nezbytná i v případě pohybové aktivity, která nám v celém procesu pomůže. Ideální jsou aerobní aktivity, jako samotný aerobik, nebo i běh, jízda na kole, či plavání. A stejně jako v případě samotné konzumace jídel, i zde je důležitá hlavně pravidelnost, a tak bychom se měli tímto způsobem hýbat skutečně každý den, a to alespoň 20 – 30 minut.

Jak dlouho zrychlený metabolismus vydrží?

Pokud v souvislosti s touto dietou hovoříme i o zrychlení metabolismu, potom mnohé jistě zajímá i to, na jak dlouho tělu tímto způsobem prospějeme. Obecně se uvádí, že takto zrychlený metabolismus může vydržet i 1 – 2 roky. Pokud začneme v budoucnu pociťovat nadměrnější růst váhy, je třeba dietu opět zopakovat.