Víte, že nezdravý životní styl je spojený s celou řadou civilizačních chorob? Jestliže si to začínáte teprve uvědomovat, je nejvyšší čas začít žít zdravě. Pokud nevíte, jak začít, podívejte se na několik našich hlavních rad a tipů.

Pestrá a vyvážená strava je základ

Hlavní je, aby vaše jídlo bylo rozmanité a pestré. Jednotvárná strava rozhodně nepřispívá ke zdraví, jelikož vašemu tělu může mnoho věcí chybět. Zdravá výživa pro celou rodinu by měla být založena hlavně na potravinách, které mají dobou výživovou hodnotu. Co by mělo být doslova nezbytností pro váš jídelníček?

  • Vitamíny a minerály
  • Bílkoviny
  • Vláknina a sacharidy

Toto všechno vaše tělo potřebuje. A každá věc je v jiných potravinách. Právě proto je nezbytností ono celková pestrost, díky čemuž dáte svému tělu vše, a to i bez nutnosti kupovat řadu výživových doplňků.

Naučte se jídlo i správně připravit

Mnohdy platí, že nejlepší je jíst některé potraviny syrové, jelikož z nich získáte nejvíce. Je to pochopitelně ovoce a zelenina. U jiných už je tepelná úprava nutná. Zde nezapomínejte na to, že i ta by měla být zdravá. Proto eliminujte smažení na oleji, nebo fritování. Ideální je vaření, pečení na pánvi na suchu, nebo klasické pečení v troubě bez tuku. Uvidíte, že jídlo dokáže dobře chutnat i bez litrů oleje, který by byl využitý k přípravě.

Jezte pravidelně, po celý den

Doporučuje se mít během dne alespoň pět porcí jídla. Nikdy nezapomínejte na tu první, tedy ranní. Ideální jsou zdravé veganské snídaně, které vás nakopnou a dodají energii na několik hodin. Dále nesmí chybět ani oběd, ani večeře. A v průběhu dopoledne a odpoledne je vhodné přidat menší svačinku. Nejlépe v podobě čerstvého ovoce, nebo čerstvé zeleniny. A jak velké porce volit? Takové, abyste nebyli přecpaní, a zároveň jste neměli hlad. Optimální velikost můžete zjistit i podle kalorické hodnoty.