Chcete zhubnout? Využít lze dnes celou řadu různých diet. Pokud se zajímáte o ty, které jsou aktuálně velkým hitem, patří mezi ně i Ketonová dieta. Už název jasně napovídá, že klíčovým stavem je takzvaná ketóza. Tedy stav, kdy má tělo nedostatek cukrů, vlivem čehož musí začít čerpat energii z tuků. A to konkrétně těch, které má tělo uloženo. Díky tomu dochází k jejich celkem rychlému spalování a k úbytku na váze.

Na čem je Ketonová dieta založena?

Hlavní charakteristiku známe. Podívejme se proto společně také na to, na čem je primárně založena. Jde o příjem sacharidů, který by neměl překročit hodnotu 25 gramů za jeden jediný den. Logicky tak dochází k omezení potravin, které sacharidy obsahují. Naopak je cílem konzumace těch potravin, které obsahují bílkoviny a paradoxně také tuky. Dále neopomíjejme, že Ketonová dieta je spíše krátkodobou dietou, než dlouhodobým režimem.

Jaké potraviny se nesmí jíst?

Podívejme se na seznam orientačních zakázaných potravin. Jak již bylo zmíněno, cílem je snížit příjem jednoduchých cukrů, ale i sacharidů. A tak v jídelníčku nesmí být třeba ani sladká zelenina, kam můžeme zařadit mrkev, nebo také hrášek. Dále zde nesmí být ani mouka, nebo většina druhů ovoce. Pochopitelně je třeba eliminovat také:

  • Sladké pochutiny
  • Alkoholické nápoje
  • Slazené nápoje

Jaké potraviny si dopřávat?

I zde budeme konkrétnější a tak se společně podíváme na to, jaké potraviny si naopak dopřávat. Jedná se třeba o mléčné výrobky, ve formě sýrů, nebo bílých výrobků. Stejně tak nemusí být problém ani konzumace vajec. Zapovězeno není ani maso, a je v podstatě jedno, zda je bílé, červené, nebo se jedná o maso rybí. Správnou volbou je také zelenina, ale s výjimkou těch druhů, které je možné označit jako sladké. Když jde o nápoje, tak nejsou problémem neslazené čaje, ale pochopitelně i čistá voda, která je doporučována opravdu nejvíce.