Pokud se podíváme na to, co obsahuje řada potravin, tak nelze zapomenout na takzvané uhlohydráty. Pod tímto označením najdeme v potravinách organické prvky, které mají podobu:

  • Uhlíku
  • Vodíku
  • Kyslíku

Jejich finální podoba může být různá. Důležité jsou pro naše tělo hlavně proto, že jsou pro něho jakýmsi palivem. Jedná se pro tělo o velmi dobrý zdroj energie. Jsou tedy nesmírně důležité a měly by tvořit základ jídelníčku. Když jde o uhlohydráty v potravinách, zde je seznam těch, kde je jich nejvíce.

Výrobky z mouky

Když jde o uhlohydráty v potravinách, nelze opomenout, že poměrně výrazným zdrojem jsou produkty, které jsou vyrobené z mouky. A je jedno, zda se jedná o knedlík, pečivo, nebo jde třeba o těstoviny. Všechny tyto produkty jsou velmi bohatým zdrojem uhlohydrátů a tedy i velkým energetickým zdrojem. Kvalita se však může diametrálně lišit a tak doporučíme spíše potraviny z mouky celozrnné.

Některé druhy zeleniny

Ano, i některá zelenina může obsahovat uhlohydráty. Jedná se především o ty druhy zeleniny, která obsahuje celkem velké množství škrobu. Když budeme konkrétní, tak musíme říci, že typickým příkladem jsou třeba brambory, které jsou jedny z nejznámějších zdrojů, pokud jde o zastoupení zeleniny v jídelníčku.

Jakákoliv rýže

I ta je zdrojem uhlohydrátů. Je mnoho různých druhů, a my obecně musíme říci, že je jedno, jakou si dáte. Když hledáte uhlohydráty v potravinách, je to právě rýže, o které je možné říci, že je jasnou sázkou na jistotu. V tomto směru je proto i jednou z doporučovaných příloh.

Sladká jídla

Je jedno, zda jde o dezerty a zákusky, nebo sladké ovoce, či klasický cukr. I toto jsou potraviny bohaté na uhlohydráty. Nutno ale říci, že obsahují hlavně jednoduchý cukr a tak nejsou tím nejlepším zdrojem, který je možné najít. Těmto potravinám je vhodné se raději vyhýbat a hledat ty, kde jsou obsaženy cukry z kategorie těch složitějších.