Bílý cukr je rozhodně to nejhorší, co můžete do organismu dostat. O něco lepší je určitě ten třtinový, ale ani u něho stále nemluvíme o dokonalé a nejlepší možnosti. Proto je vhodné využívat spíše přírodní sladidla. Jaká jsou ta nejlepší? Poradíme vám.

Stévie

Hned na úvod musíme zmínit přírodní sladidlo, které je doporučováno nejvíce. Je sice pravdou, že ona sladkost je zde lehce jiná než u cukru, ale jakmile si na ni zvyknete, je jednou z dokonalých náhrad cukru. A to i proto, že ji můžete třeba jenom pěstovat na okně a v případě potřeby utrhnout nějaký ten lístek. A výhody?

  • Je zdravá
  • Má nízkou kalorickou hodnotu
  • Sladkost je výraznější, než u cukru

Med

Ano, i ten je přírodním sladidlem. Pouze je třeba hlídat si jeho kvalitu a brát opravdu od renomovaného včelaře. Potom není problém využívat ho jako dobrou alternativu cukru, která navíc jídlům i nápojům dodá i lehce zajímavou chuť. Pozor při výběru na to, že se musí jednat o včelí med. Například ten pampeliškový jen totiž voda s bílým cukrem.

Javorový sirup

Nemusíte nutně žít v Kanadě, nebo ve Spojených státech, aby bylo možná javorový sirup jíst. Dnes už ho bez problémů koupíte v každém větším obchodě. Kromě toho, že rozhodně zaujme svou chutí je lákadlem to, že se jedná o zajímavou přírodní alternativu cukru. Sladit s ním tak není nic špatného, naopak.

Ovoce a zelenina

Ano, i těmito potravinami se dá v případě zájmu sladit. Stačí využít přírodní sladkost těch správných druhů. Pokud jde o zeleninu, není nic jednoduššího, než si nastrouhat mrkev. A pokud jde o ovoce, zkuste třeba pomerančový džus, tedy přírodní šťávu, která je připravena z kvalitních a dokonale zralých pomerančů. Do této skupiny ale můžeme zařadit také exotické ovoce, jako třeba datle. Zde pozor na výběr, jelikož najít na našem trhu variantu, která není doslazována, může být doslova oříšek. Ale najít se dají.