Ryby by dnes měly být nedílnou součástí našich jídelníčků, a to hlavně z toho důvodu, že obsahují prospěšné látky a tuky. Samozřejmě ryby můžeme konzumovat jak v syrovém stavu, tak tepelně upravené. Velmi oblíbené jsou ale i různé pomazánky. Jednou z nich je i sardinková, která využívá jednu z nejoblíbenějších ryb na našem trhu. Postup přípravy takové pochoutky je přitom velmi jednoduchý. Existuje sice několik variant, ale my se nyní zaměříme na tu nejzdravější, a v daném směru rozhodně také nejdietnější variantu.

Základem jsou kvalitní sardinky

Ačkoliv sardinky dnes není problém koupit čerstvé, většina lidí se vždy uchyluje k marinovaným variantám, a to v konzervách. Nejlepší cestou je vybrat ty nejkvalitnější, které jsou marinované ve skutečně kvalitním oleji. Před samotným použitím je samozřejmě nutné nechat je skutečně dostatečně okapat a osušit. Následně je již vše připraveno k samotné přípravě, ke které je dále třeba sůl a pepř, hořčice, cibule a vařené vejce. Následně jsou všechny suroviny smíchány, a pomazánka je hotova.

Doplňte i další zeleninou

Stejně tak se dá do pomazánky přidat také řada dalších ingrediencí, a to v podobě jarní cibulky, pórku, nebo třeba pažitky. To vše barvu pomazánky příjemně ozvláštní. Stejně tak je možné vytvořit dvě varianty, a to mixovanou ručním mixerem, kdy vše důkladně rozmělníme. Druhou možností je krájení zeleniny nadrobno, čímž si pomazánka zachová rustikálnější konzistenci. V tomto případě je často nutné využít trochu másla na spojení jednotlivých ingrediencí.

Ideální s celozrnným pečivem

Máme-li pomazánku dle vlastní chuti, máme jistotu, že před samou máme skutečně zdravý prospěšný pokrm. Ideálně se tedy hodí také zdravější celozrnné pečivo, například ve formě různých bagetek, ale také chlebů. Daná pomazánka je poté ideálním pokrmem například jako dietní večeře, nebo svačina.