Ovoce je zdravé a mělo by být samozřejmou součástí jídelníčků. Je však třeba připomenout, že některé druhy mohou obsahovat jak velké množství cukru, tak mohou mít i špatný glykemický index. Z toho důvodu dané druhy rozhodně nejsou vhodné pro diabetiky. A které naopak jsou? Podívejte se.

Borůvky

Oblíbené ovoce, které si lze i jednoduše natrhat v lese. Pro lidské tělo jsou prospěšné především z toho důvodu, že jsou velmi silným antioxidantem. Zároveň mají i velmi malý obsah sacharidů, díky čemuž s nimi diabetik nemusí mít strach. A to ani, když jich sní třeba celou hrst každý den. A jelikož si je dnes lze i snadno koupit, není problém je konzumovat třeba i po celý rok.

Vodní meloun

Už název tohoto ovoce jasně ukazuje, co je jeho základem. Ano, je to pochopitelně voda a ta je jak známo jak bez kalorií, tak i bez cukru. Proto se vodního melounu není třeba bát, a to ani toho sladkého. Navíc lze konzumací přispět jak k lepší hydrataci organismu, tak nelze zapomínat ani na to, že do těla lze dostat prospěšné látky, jako:

  • Vitamíny skupiny B
  • Vitamín C
  • Beta karoten

Kiwi

Lákavé exotické ovoce, které umí zaujmout jak svou barvou, tak i svou chutí. Pokud jde o jeho složení, tak rozhodně zaujme velmi nízký obsah sacharidů – což ale neznamená, že by kiwi nebylo sladké. Pro diabetiky je proto jasnou volbou, na které si pochutnají. Navíc zaujme obsah vitamínů – vitamin C, obsah minerálů – draslík, stejně jako dalších důležitých látek – vláknina.

Jablka

Zpět k českému ovoci, které nejenom skvěle chutná, ale může být také dostupné v různorodých variantách. To jsou jablka, která taktéž můžeme doporučit do jídelníčku i diabetikům. Kromě malého obsahu cukru zaujmou velkým obsahem antioxidantů, vitamínu C a také vlákniny. Při konzumaci ale dejte pozor na jednu velmi důležitou věc. O jakou se jedná? Neodstraňujte slupku, jelikož právě v ní se nejvíce prospěšných látek nachází.